AROMA - CENTRU DE EXCELENTA - Gastronomie si Tehnologie Alimentara - Cursuri de calificare gratuite

Eroare
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 66

logo ABR

revista horeca

bilancia2

Acordă o notă articolului
(0 voturi)

Bucătarii Unilever Food Solutions oferă sfaturi “sănătoase” consumatorilor români

bucatariuniBucătarii Unilever Food Solutions din 74 de ţări, printre care şi România, transmit o serie de sfaturi consumatorilor şi clienţilor restaurantelor din România, dar şi românilor care vor să mănânce sănătos şi să gătească sănătos acasă, totul în urma unor studii realizate de companie în România, care relevă faptul că românii sunt tot mai interesaţi de ceea ce conţine mâncarea la restaurant.

 

Sfaturile bucătarilor din cele 74 de tari în care există divizia Unilever Food Solutions au toate un punct comun, acela că trebuie să luăm în considerare opţiunile mai sănătoase şi mai uşoare atunci când mâncăm în oraş sau când ne pregătim singuri mâncarea acasă – bucătarii încurajează consumatorii să aleagă legumele la prânz şi la cină, pe care să le gătească sau să le ceară gătite cât mai sănătos, renunţând la pregătirea lor prin prăjire.

 

save2Bucătarii din Polonia recomandă să ne asigurăm că felul de mancare ales la pranz sau cină se află „sub ocupaţia” legumelor, care asigură aportul necesar de vitamine şi fibre. Sfaturile lor se apropie de cele împărtăşite de bucătarii turci: „Gândeşte vegetarian!” ne sfătuieşte bucătarul Uğur Volkan Uysal. El oferă ca exemplu mâncarea din Turcia, care conţine în mare parte carne tocată şi miel, la care propune o variantă mai sănătoasă: „Pentru o alternativă mai sănătoasă, încearcă să substitui carnea cu legume”.
Sfaturile din Germania pentru mâncarea aleasă la restaurant sau gătită acasă sunt legate de modul de preparare a mâncării. Legumele ar trebui să le cerem gătite la abur pentru că nutrienţii şi gustul se păstrează mai bine prin pregătirea la abur decât în apa clocotită.
Dintre toate legumele, una singura este considerată “super-aliment” de bucătari şi nu trebuie să lipsească din mâncarea comandată la restaurant sau gătită acasă, măcar o dată la două zile – broccoli, pentru că, după cum explică bucatarul este unul dintre cele mai complete alimente din lume, conţinând o mare cantitate de vitamine şi minerale. Bucătarii îi sfătuiesc pe consumatori să încerce să introducă câte o bucăţică de broccoli în dieta lor în fiecare zi.
healtyeatBucătarii Unilever Food Solutions din România amintesc că toate ingredientele din care ne pregătim mâncarea pot fi sănătoase, provocarea fiind aceea de a şti cum să le combinăm şi cum să le preparăm. “Când ieşim să mâncăm în oraş ar trebui să alegem preparate gătite uşor, să nu combinăm preparate cu aport de lipide mare (carne, peşte gras, prăjeli) cu preparate cu procent mare de carbohidraţi (cartofi, fasole). Peştele ar trebui consumat minim de 2 ori pe săptămână, iar în pregătirea mâncării ar trebui să fie folosite uleiul de măsline extravirgin, ierburile aromatice (busuioc, pătrunjel, mărar), usturoiul şi salatele de sezon.” spune Robert Voicu, bucătar Unilever Food Solutions.
Vedetele meniurilor sănătoase sunt legumele, conform sfaturilor bucătarilor Unilever Food Solutions, recomandarea lor fiind de a mânca cinci porţii de legume zilnic pentru a satisface necesarul de vitamine şi minerale. Legumele, spun bucătarii, trebuie mâncate în forme cât mai diferite. „Începe cu supa la masa de prânz. Atunci când iei masa în oraş, încearcă să comanzi întâi o supă, deoarece ai nevoie de cinci porții de legume pe zi şi în acest fel vei consuma una dintre ele sub o formă delicioasă”, ne sfătuiesc bucătarii belgieni.
Risotto, foarte des comandat în restaurante şi gătit acasă, preparat în general din orez ar putea fi gătit mai sănătos folosind alacul (un soi de grâu integral cultivat la noi tot mai intens, mai ales în zona Munţilor Apuseni). Bucătarii americani sunt cei care ne sfătuiesc să folosim alacul în locul orezului „pentru o alternativă sănatoasă, folosiţi alac în loc de orez. Acesta este un soi de grâu integral ce conţine multe fibre. Serviţi-l cu ciuperci coapte peste care adaugaţi la final parmezan proaspăt ras”, ne sfătuiesc bucătarii.
desertNici desertul nu este uitat de bucătarii Unilever Food Solutions, care consideră că într-o dietă sănătoasă, pe lângă consumul de legume preparate corect, trebuie să reducem cantitatea de zahăr consumată la desert. Bucătarii portughezi ne sfătuiesc să renunţăm la zahăr în prepararea deserturilor, pe care să-l înlocuim cu miere sau fructoză şi să introducem în reţete fructe proaspete, de fiecare dată când acest lucru este posibil, pentru un plus de culoare şi aromă.
Fructele uscate sunt recomandate de bucătarii din Asia de Sud-Est ca îndulcitor. Aceştia ne sfătuiesc să înlocuim zahărul cu fructele uscate precum smochinele, mango sau bananele pentru a conferi preparatelor gătite sau comandate la restaurant un gust dulce natural.
Rodica Tenu, nutriţionist Unilever, vine cu o altă variantă de reducere a cantităţii de zahăr din deserturi. „Desertul este de multe ori cel care completează sau mai curând încarcă nejustificat masa de prânz; ideal ar fi ca desertul să nu depăşească 100 de calorii; o alegere potrivită în acest sens o constituie îngheţata, în special cea pe bază de lapte, care satisface nevoia de dulce şi de răsfăţ datorită compoziţiei şi consistenţei sale cremoase”, explică Rodica Tenu.

Sursa: Horeca.ro

sus

Galerie foto

img_1723
img_1723
img_3659
img_3659
unox_28
unox_28
img_2998
img_2998

Promo

Revista

Revista87

Banner
Banner

Login