AROMA - CENTRU DE EXCELENTA - Gastronomie si Tehnologie Alimentara - Cursuri de calificare gratuite

Eroare
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 197

logo ABR

revista horeca

bilancia2

Acordă o notă articolului
(0 voturi)

Italia, al 6-lea furnizor de produse agroalimentare pentru România

alimenteitalia2

 

Italia este al 6-lea furnizor de produse agroalimentare pentru România, după Ungaria, Germania, Bulgaria, Polonia și Olanda, de la care aceasta achiziționează cu precădere carne, produse de morărit, brânzeturi, zahăr, uleiuri și grăsimi (conform datelor înregistrate în primele 9 luni ale anului trecut).


Importurile de produse agroalimentare italiene în România în această perioadă au înregistrat o creștere de 2,2% față de anul anterior, cu o valoare de 195 milioane euro, potrivit datelor Camerei de Comerț Italiene pentru România prezentate ieri în cadrul seminarului “Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy în România”.

Principalele produse italiene exportate în România sunt, în mod tradițional, cele de larg consum, precum legume, fructe și carne, cărora li s-au adăugat după intrarea în UE alte produse precum dulciuri, cafea, ulei, pește, sucuri concentrare de citrice și vinuri.


“În România, produsele italiene de larg consum (paste, orez, cafea, ulei de măsline, legume și fructe, conserve vegetale etc) au o amplă răspândire în cadrul diferitelor lanțuri de supermarketuri, în timp ce produsele italiene tipice de calitate (prin care ulei de măsline DOP și vinuri tipice, regionale etc), în ciuda unui spațiu destul de ofertant în cadrul restaurantelor cu bucătărie italiană, nu sunt încă reprezentate suficient în România, nu într-atât de mult încât să exporte cu ele idealurile calității și specializării tipice producției agroalimentare italiene”, se arată într-o prezentare a Camerei de Comerț Italiene pentru România.


În cadrul seminarului de ieri organizat de Agenţia ICE București și Camera de Comerț Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei, s-a abordat problema deosebit de spinoasă a contrafacerii produselor alimentare italiene și italian sounding, două fenomene care periclitează buna-credință a consumatorului, inducându-l în mod conștient în eroare.

 
Contrafacerea produselor alimentare italiene și italian sounding - o daună adusă economiei italienești și un mod de a înșela consumatorul

 
Contrafacerea reprezintă imitarea ilegală a mărcilor, design-ului, modelelor sau rețetelor înregistrate efectiv de o firmă. Are loc în momentul în care mărci de firme, nume și origini de produse tipice se folosesc în mod neautorizat. Contrafacerile încalcă legea italiană 350 din 2003 care prevede obligativitatea indicării originii produselor și Regulamentul UE   1169/2011 privind transparența informării consumatorilor.


Italian Sounding constă în evocarea unei false senzații de „italienism” de produse care nu au nimic de-a face cu Italia, mai precis mâncăruri și băuturi prezentate sub o marcă cu rezonanță italiană, fără să aibă însă și origini italiene. Această senzație poate fi evocată prin simboluri precum drapelul.


Imitațiile se materializează în Italia în costul aferent a circa 300.000 de locuri de muncă și reprezintă o cifră de afaceri de aproximativ 60 miliarde de euro la nivel mondial, din care 22 miliarde de euro în Europa.


Pe durata seminarului de ieri a fost prezentat "Raportul de constatare a cazurilor de italian sounding în România", o cercetare realizată de Camera de Comerț Italiană pentru România în cadrul marilor retaileri români, prin care au fost identificate diferite cazuri de imitare a produselor italiene. Raportul complet îl găsiți AICI.


În cadrul cercetării au fost analizate produse supuse adesea proceselor de Italian sounding, precum salamuri, conserve de roșii, sucuri și paste, în 9 hipermarketuri rezultând prezente 32 de produse din categoria Italian sounding, dintre care 17 produse lactate, 5 cutii de paste, 4 salamuri și 6 conserve.


Referitor la acest mod de a înșela consumatorul, președintele ANPC Marius Duncă a precizat că ANPC depune toate eforturile pentru a preveni frauda, adăugând totodată că produsele Made in Italy reprezintă cel mai bun ambasador al Italiei în lume.


Seminarul este primul eveniment al CCIpR dedicat protejării sectorului agroalimentar italian și reprezintă începutul unei ample acțiuni de monitorizare a produselor italiene prezente pe piața din România cu scopul  identificării fenomenelor de contrafacere și de italian sounding.

 

Sursa: HORECA.RO

Mai multe din această categorie: « Suedia a câștigat Bocuse D’or Europe 2014
sus

Galerie foto

img_0912
img_0912
img_1614
img_1614
img_4476
img_4476
img_7134
img_7134

Promo

Revista

Revista71

Banner
Banner

Login