AROMA - CENTRU DE EXCELENTA - Gastronomie si Tehnologie Alimentara - Cursuri de calificare gratuite

Eroare
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 66

logo ABR

revista horeca

bilancia2

Acordă o notă articolului
(1 Vot)

Tendinţele de consum pentru restaurante în 2013

tendinterestaurante

Firma specializată în consultanţă şi research în domeniul foodservice, Technomic a publicat lista trendurilor pentru 2013. Aceste predicţii se bazează pe numeroasele vizite făcute în localuri, evaluându-se astfel scena restauraţiei din oraşele din Statele Unite, dar şi interviuri şi sondaje efectuate în rândul operatorilor, Chefilor şi consumatorilor. Toate datele obţinute fiind prelucrate calitativ cu ajutorul Technomic's Digital Resource Library şi cantitativ cu MenuMonitor database.

Topul 10 al predicţiilor pentru 2013 include:

1.    Legumele. Deoarece din ce în ce mai mulţi consumatori descoperă preparatele fără carne, mâncărurile vegetariene vor continua să evolueze până la nivelul în care vor rezona numai cu legumele. Technomic prezice că vor exista mai multe salate inovative, prezentări creative de legume prăjite sau la abur şi o creştere în utilizarea morcovilor sau varzei de Brussels. Vor predomina legumele poziţionate în centrul farfuriei, deoarece consumatorii continuă să caute prospeţimea, ingredientele sănătoase, locale, iar operatorii sunt determinaţi să se adapteze datorită creşterii costurilor la alimentele cu proteine.

mancarevegetariana 

2.    Cerealele. Recunoscute pentru valoarea lor nutritivă, cerealele joacă un rol important în meniurile restaurantelor. Preparate precum mămăliga, couscous sau bulgur sunt elemente centrale în multe dintre bucătăriile etnice. Un număr mare de cereale precum quinoa, amaranth, mei, orez sălbatic, porumb, ovăz şi grâu negru, care nu conţin gluten, sunt evidenţiate şi identificate ca participând la mişcarea alimentelor fără gluten.

3.    Puiul. Este mereu prezent în meniuri datorită preţului său întotdeauna rezonabil şi versatilităţii, dar acum acesta a devenit trendy. Metodele de servire a preparatelor din pui de tip quick-service şi fast casual au luat amploare, astfel puiul picant si condimentat ia locul clasicului rotisat. Şi acum că puiul marinat condimentat a stabilit o nişă, urmează puiul peri-peri cu influenţe africane.

4.    Snack-urile. Obiceiurile de servire a mesei în grabă sau din mers din tonetele de pe stradă sau din furgoane dedicate şi cererea consumatorilor pentru porţii şi preţuri fexibile, determină operatorii să privească dincolo de reducerea costurilor preparatelor din meniul fix astfel încât să facă gustările un trend cheie. Tapas, mezze şi „îmbucăturile” în restaurantele de tip full-service sunt egalate de noutăţile savuroase în restaurantele cu servicii limitate, precum Spicy Chicken McBites la McDonald's şi Chicken Littles la KFC.

snacks 

5.    Valoarea ca volum. Pe de altă parte, există un opus al acestei mişcări. Şi ne uităm aici la Pizza Hut cu al său Big Dinner Box (2 pizza cu multiple toppinguri) sau localuri care oferă la o cină servită în interior, primeşti una acasă şi altele care oferă minipreparate variate pentru doi, patru sau mai mulţi.

6.    Mâncare ca la diner sau deli. Multe localuri se uită la meniurile restaurantelor tradiţionale şi contemporane şi la cele de tip deli pentru inspiraţie. Technomic prezice o proliferare a premium diner care vor avea sandwitch-uri inspirate din deli-uri, supe savuroase şi chiar murături asortate.

7.    Tăiţeii. Ramenul făcut bine este departe de a nu se evidenţia în meniuri, fiind o supă complexă, cu calităţi nutritive, subtilitate, săţioasă care aminteşte de street market-urile din Orientul Îndepărtat. Căutaţi ramen, udon, soba şi tăiţeii din orez care apar în bolurile mari cu supe aromate şi chiar în salate cu texturi mixte.

taitei2 

8.    America de Sud. Aşa cum consumatorii care adoră mâncarea asiatică au trecut de graniţele bucătăriei chineze pentru a se delecta şi cu gusturi thailandeze şi vietnameze, aceia cărora le place mâncarea mexicană, vor căuta alte arome mai în sud, în Brazilia, Argentina şi Peru.Vom observa o varietate de cărnuri la grătar pregătite în stil sud-american, sosuri chimichurri, ceviche, preparate cu fructe de mare de tip fusion Sud American-Asiatic şi băuturi locale reprezentative, precum caipirinha din Brazilia şi pisco sourdin Peru.

9.    Fast casual se globalizează. Succesul în sectorul fast casual nu mai este limitat la brasserii şi concepte mexicane. Lanțurile de restaurante independente mai bune cu hamburgeri și pizzerii gourmet cu cuptoare cu lemne au cunoscut o mare dezvoltare în ultimul timp, dar acum consumatorii caută mâncarea cu specific și arome tradiționale, de la cunoscutul american barbecue și supele asiatice și sandwich-uri, până la mâncarea mediteraneană și orientală.

10. Diferențierea băuturilor. Trendurile includ băuturile din fructe proaspete (în special cele tropicale), energy drinks naturale, sucuri făcute în casă, cocktail-uri pe bază de vodka cu arome de fructe, băuturi provenite din microdistilerii care promovează consumul local, berării locale care promovează asocierea berii cu mâncarea și producția de cidruri dure.

 

Sursa: horeca.ro


sus

Revista

Revista84

Banner
Banner

Login