AROMA - CENTRU DE EXCELENTA - Gastronomie si Tehnologie Alimentara - Cursuri de calificare gratuite

Eroare
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 66

logo ABR

revista horeca

bilancia2

Acordă o notă articolului
(0 voturi)

Studiu: Consumatorii români şi restaurantele în 2011

restaurante0Şi în acest an vă oferim în exclusivitate, datorită parteneriatului dintre revista Horeca România şi Tradeads Intercative, studiul intitulat  „Românii şi restaurantele în 2011”. Realizat pe un eşantion de 1.200 de respondenţi, utilizatori de internet cu vârsta peste 18 ani, studiul răspunde la întrebările legate de preferinţele românilor şi factorii care determină alegerea unui restaurant.

 

Grafic1
Desfăşurat în perioada 11 Octombrie – 31 Octombrie 2011, studiul a evidenţiat faptul că românii au mers mai puţin la restaurant comparativ cu anul trecut, în acest an 29,4% din cei chestionaţi nu au ieşit la restaurant în ultimele 6 luni, procentaj în creştere faţă de 2010 (20,8%).

Grafic3

 

Concluziile studiului:

• Nota medie acordată ultimei mese servite la restaurant este 3,66 pe o scară de la 1 la 5, ceea ce confirmă faptul că în restaurantele din România se mănâncă bine.
• Suma medie cheltuită cu ocazia unei ieşiri la restaurant este de 78,2 lei în 2011, faţă de 82,9 lei în 2010.

Grafic2
• Pizzeriile şi restaurantele cu specific sunt localurile preferate ale respondenţilor.
• Sucurile răcoritoare, apa plată sau minerală, berea, cafeaua şi vinul sunt cele mai servite băuturi.
• Calitatea mâncării este factorul dominant în alegerea unui restaurant, urmat de preţ, calitatea servirii şi ambianţa.
• 64% din cei chestionaţi consideră că notorietatea este importantă în alegerea unui restaurant.
• Majoritatea localurilor frecventate sunt amplasate în centrele oraşelor.

Grafic4
• În medie, 60,6% din respondenţi ajung în cel mult 15 minute la localurile pe care le frecventează.
• Mijlocul de transport ales este autoturismul personal sau plimbarea pe jos.
• Perioadele în care respondenţii ies cel mai frecvent în oraş sunt seara (după ora 18:00) şi zilele de weekend.
• 42% din cei chestionaţi preferă restaurantele cu program artistic (formaţii, dansuri, muzică lăutarească, stand-up comedy).
• 23% din respondenti declară ca folosesc servicii de livrare la adresă (catering).
• 67% din cei chestionaţi declară că actuala situaţie economica le-a redus numărul de ieşiri la restaurante.
• Ofertele gen Happy-Hours, promoţiile şi reducerile sunt considerate de către cei mai mulţi respondenţi (75,7%) ca fiind importante sau foarte importante pentru atragerea lor în localuri, în actuala situaţie economică.

Grafic5
• Sursele principale de informare în mediul online în privinţa meniurilor, ofertelor şi evenimentelor legate de restaurante sunt publicitatea prin bannere şi recomandările advertoriale prin e-mail şi newslettere.
• Moldova ocupă prima poziţie în lista regiunilor în cele trei surse de informare online în privinţa meniurilor, programelor şi evenimentelor din restaurante: publicitatea online, recomandările prin e-mail/newsletter şi articolele din presa online.
• În ce priveşte informarea despre meniuri, oferte şi evenimente la restaurant prin publicitatea online, Moldova, Banat şi Crişana au înregistrat o creştere importantă faţă de anul trecut. De asemenea, în aceste regiuni a crescut şi numărul celor care afirmă că au fost înştiinţaţi prin email/newsletter.

Studiu realizat de Tradeads Interactive

 

Sursa: horeca.ro

sus

Galerie foto

angelopo50411_93
angelopo50411_93
img_2928
img_2928
unox_18
unox_18
img_0395
img_0395

Promo

Revista

Revista71

Banner
Banner

Login